גיבור עיצוב: ראיון עם ראדים מליניק

Brand Nu / Radim Malinik, photo via abduzeedo

Brand Nu / Radim Malinik, photo via abduzeedo

על תעשיית העיצוב, מחסום יצירתי ועשרה שיעורים למעצב המתחיל

ראדים מליניק, ארט דירקטור, מאייר ומעצב לונדוני, הוא מהמצליחים והפוריים שבמעצבים המסחריים הפועלים כיום. עבודתו עטורת הפרסים ידועה בזכות החדשנות, הלהט ותשומת הלב לפרטים הקטנים. המעצב François Hoang מראיין את אחד מגיבוריו בעולם העיצוב: Radim Malinic aka Brand Nu

לכל מי שלא מכיר אותך, תוכל לספר קצת על עצמך? אני עובד תחת השם Brand Nu על עיצוב ופרויקטים של אילוסטרציה, ועובד עבור ספקטרום רחב של לקוחות, ממותגי בית יומיומיים ועד למוצרים ועסקים חדשים. במהלך עיצוב השפה והמוצרים של המותג, אני שם את הדגש בהיבטים צבעוניים ובמסרים חזקים. כפרילאנסר, לא תמיד אני יודע מה יהיה הדבר הבא שאעבוד עליו. נוסף על הפורטפוליו המסחרי שלי, פרסמתי שלושה ספרים במהדורה מוגבלת שמציגים את העבודה שלי, ניסויים שערכתי וקטעים אישיים. לאחרונה, אני גם כותב טורי דעה ורשימות מקצועיות עבור מגזינים בתחום העיצוב.

אתה גם האוצר של האתר ColourSpaces. איך הגעת לרעיון, ואיך אתה משלב את זה בעבודה על הבלוג שלך?

במקור רציתי ליצור מגזין אונליין שייראה כמו דפוס. רציתי להפוך תבניות קלאסיות של דפוס לאתר HTML5 אצילי ומסעיר, וכמו תמיד – יוצא דופן

לצערי, בשל קוצר זמן, הקונספט עדיין טעון בדיקה לעומק. בינתיים האתר הוא מקבץ השראה שגם הפך לספר. אנשים יכולים לראות בו פרויקטים שמרגשים אותי, ולעבור ישר לאתר של המעצבים, כדי לקבל מידע נוסף. יותר מכך, כאדם סקרן, תמיד רציתי לשאול מעצבים ואנשי קריאייטיב הרבה שאלות, רציתי לדעת מהם חושבים על נושאים שונים, פרקטיקות של עבודה וכד'. בקרוב מאוד, אני אכין את עונת הראיונות השנייה ב-ColourSpaces, עם כמה הפתעות בתוך המיקס.

מה דעתך על תעשיית העיצוב כיום? מה אתה חושב על הגידול במספר המעצבים ברחבי העולם? קצב ההתפתחות המהיר של כל תעשיות הקריאייטיב הוא מדהים. כולם מתחרים על תשומת לב, הכל צריך להימכר כדי להצליח. כשאתה מסתכל מסביבך, זה נראה כמו מרוץ מטורף בלי שום סימן של האטת קצב. עיצוב גרפי היה בסביבה מהיום הראשון, אבל הייתה קפיצה עצומה בעיצוב דיגיטלי ואילוסטרציה בעשור האחרון. עכשיו יש לנו את הכלים להפוך את הרעיונות הכי פרועים שלנו למציאות. יש לנו מזל שאנחנו חיים בתקופה שבה יש לנו את הכלים להגיע לתוצאות הרבה יותר מהר. הכל נעשה שקוף. אנשים מחפשים מערכי הדרכה, כדי לראות איך משיגים אפקטים מסוימים. אנחנו רוצים לדעת את כל הסודות, זה בדנ"א שלנו.

כשאתה משלב את התשוקה עם הרעב, אתה מקבל סצנת עיצוב בינלאומית תוססת – כשהכל מקושר להכל

אם אני גומר פרויקט ואני מת לספר עליו, אני יכול להגיע לאלפי אנשים ברחבי העולם תוך24 שעות. תעשיית העיצוב נהנית עכשיו מתקופת שפע. כל עוד אנשים ימשיכו להזין את הכלים שיש להם ברעיונות חזקים ומגובשים, אנחנו נמשיך לראות הרבה דברים טובים.

היה לך פעם מחסום יצירתי? אם כן, מה אתה עושה במצב כזה? כן, יש לי מחסומים יצירתיים, שאני רואה יותר כמו תחנות באבולוציה של הסגנון. העבודה הכי טובה נוצרת מתוך רעיונות חדשים ורעננים. כשיש לך חתימת סגנון שלך, זה יכול להיות קל מאוד ליפול למלכודת של לנקוט את אותה "גישה לעבודה". הרי הלקוחות שפנו אליך על בסיס עבודות קודמות יהיו מרוצים עם וריאציה על מה שעשית קודם. זה תלוי בך אם ליזום ולהעלות את רף הציפיות. הזדמנויות כאלה מספקות את התנאים המושלמים להתנסויות, ואתה גם מקבל על זה כסף. זה יהיה קל מדי "לשאול" רעיונות שנוסו ועמדו במבחן. כשאתה מנסה לפענח את הבריף של הלקוח, ולחשוב מה יהיה הפתרון הכי טוב, כמו גם האבולוציה הנכונה בסגנון שלך, אז אתה עלול להיתקל בקיר אחד או שניים. לפעמים, אם יש לי את האפשרות לכבות את הכל, אני יוצא החוצה ומנסה לא לחשוב על עבודה למשך יום אחד. ההשראה מגיעה כשאני מסתובב בעיר. כשזה קורה, פתאום הדברים נופלים למקום שלהם.

מהם עשרת השיעורים שלך למעצבים צעירים?
1. קחו את הזמן שלכם, תנו לעצמכם זמן לגדול ולהתפתח כשאתם מתחילים.
2. ודאו שאתם יודעים את הדברים הבסיסיים על התעשייה, לפני שאתם מתחילים להתנסות.
3. פורטפוליו טוב מגיע רחוק יותר מדואר ספאם.
4. עבדו בחינם עבור ארגונים שלא למטרות רווח. חשבו על נקודות לקארמה שלכם.
5. אל תגנבו רעיונות, יעלו על זה מהר מאוד.
6. היו נחמדים ללקוחות, הם יחזרו לעבודות נוספות.
7. חשבו צעד קדימה מאלה שחושבים שני צעדים קדימה.
8. קידום עצמי הוא המפתח, חשבו שוב!
9. שתפו פעולה, התנסו, ומפעם לפעם צאו החוצה מהמקום שנוח לכם בו.
10. תמיד השתמשו בכל הרעיונות שלכם, והתחילו מחדש בכל פרויקט.

מה התוכניות שלך לעתיד הקרוב? עכשיו, כשהשלמתי את העבודה על האתר שלי וסילקתי מהשולחן כמה קמפיינים גדולים, אני רוצה להתמקד בכמה פרויקטים שיתופיים שהם יוזמה שלי. החודש אני משתף פעולה עם הצלמת נטלי גורדון בפרויקט נחמד שאני מקווה שאוכל לשתף ברגע שיהיה גמור. ואז, צוות גדול אפילו יותר ייכנס לפעילות במסגרת עבודת הבימוי הראשונה שלי, קליפ עבור סינמטיק לייבל. יש לי רעיון לסרט קצר, שארצה גם לכתוב לו פסקול. כל הרעיונות האלה נמצאים בפנקס שלי כבר זמן מה. אני מוסיף הערות ורעיונות כל הזמן, הלוואי שהיו יותר שעות ביום, כך שאפשר היה לממש את כולם. מבחינה מסחרית, הייתי רוצה לפתח את החתימה הסגנונית שלי בעוד כמה תוספות, וליצור עבודות מסעירות חדשות עבור לקוחות מסעירים חדשים. בקיצור, עסקים כרגיל.

לראיון המלא באדיבות Abduzeedo

Brand Nu / Radim Malinik, photo via abduzeedo

Brand Nu / Radim Malinik, photo via abduzeedo

Brand Nu / Radim Malinik, photo via abduzeedo

Brand Nu / Radim Malinik, photo via abduzeedo

Brand Nu / Radim Malinik, photo via abduzeedo

Brand Nu / Radim Malinik, photo via abduzeedo

Brand Nu / Radim Malinik, photo via abduzeedo

Brand Nu / Radim Malinik, photo via abduzeedo

Brand Nu / Radim Malinik, photo via abduzeedo

Brand Nu / Radim Malinik, photo via abduzeedo

Brand Nu / Radim Malinik, photo via abduzeedo

Brand Nu / Radim Malinik, photo via abduzeedo

לארכיון הניוזלטרים

קבלו את כל העדכונים החמים ישירות למייל עם Redesign Update