ילד פעלולים

Illustartion by Jason Levesque (Stuntkid), image via Abduzeedo

Illustartion by Jason Levesque (Stuntkid), image via Abduzeedo

Jason Levesque לא מפסיק לייצר דימויים, ויש לו גם 5 טיפים חשובים למאייר המתחיל

נסה לתאר לנו את התהליך היצירתי בשעה שאתה עובד על איור.
לעתים נדירות אני יושב וחושב מה לאייר. בדרך כלל רעיונות עולים בראשי באופן אקראי או כשאני במיטה, עומד להירדם. אני קורא הרבה ספרי מדע ומוצא השראה בלימוד דברים חדשים, ביולוגיים ואחרים. ברגע שיש לי רעיון, אני מדפדף באלפי תמונות שצילמתי, ומחפש תמונת תנוחה טובה. לפעמים אצטרך לצלם משהו חדש. אשרטט משהו בקווים כלליים על נייר, או מה שקורה לעתים יותר קרובות – בפוטושופ. אחרי ליטוש קל אתחיל לצבוע בעזרת כלי עט. אני עובד על איור בין כמה שעות לכמה ימים, תלוי במידת הפירוט.

אילו אמנים מעוררים בך השראה?
אני שואב השראה מאמנים רבים כל כך… כמה שעולים לי: Ashley Wood, Joao Ruas, Erik Jones, Conrad Roset, Tom Bagshaw – וגם אמנים קלאסיים, כארנסט הקל.

האיורים שלך מושפעים מקומיקס ואר-נובו. איך אתה מתאר את הסגנון שלך ואיך פיתחת אותו?

עברתי הרבה מאוד שלבי התפתחות במהלך השנים, כשתחומי העניין שלי השתנו דרסטית, אז אני מרגיש שקשה לתאר את הדרך האמנותית שעברתי. השפעות שנשארו איתי הן: אלפונס מוכה (Mucha) וגוסטב קלימט. אני לא יודע אם אני יכול לתאר את העבודה שלי עכשיו במונחים סגנוניים. אני בטוח שמישהו אחר יכול, אני קרוב לזה מדי…

שתף אותנו בחמישה טיפים חשובים לדעתך לכל מאייר.

1. תשתפרו ככל שתתאמנו. נדרשות אלפי שעות כדי לחדד מיומנות, ואיור אינו שונה. אם אתם לא יודעים מה לאייר, איירו כל דבר, העיקר שתזיזו את העט!
2. הקשיבו לביקורת. מה שאנשים אומרים לכם בפנים, הם אומרים לעתים יותר קרובות מאחורי גבכם. זהו את ההבדל בין ביקורת איכותית לסתם ארס. אם מישהו לא מציע שיפור, התעלמו מהמשוב שלו – זהו רעש רקע שהזמן ישאיר מאחור.

3. לעולם לא "תגיעו אל הנחלה". יצירה היא מסע. אתם תצליחו להתקדם באיטיות, לפעמים במהירות, אך לעולם לא "תגיעו", ותרו על זה. תמיד יהיו אנשים ראויים פחות לפניכם וראויים יותר מאחוריכם.

4. עודדו אנשים אחרים. כשתתפתחו, אל תשכחו כמה מייאשות היו שנותיכם הראשונות באמנות.
5. השתדלו לא "להתחתן" עם תהליך כך שתמנעו מעצמכם התפתחות. מאיירים ואמנים צריכים מוצר מזוהה, אבל יותר מדי אמנים מקבעים את עצמם לפינה ולא מתקדמים.

וטיפ אחרון: מצבים רעים הם ההזדמנויות הטובות ביותר ללמוד, ואם תהיו בני מזל – יהיו לכם הרבה כאלה!

לסיום, מה הדבר הטוב ביותר והגרוע ביותר בעבודה כמאייר?
אני אוהב לעשות איור מסחרי. זה גם רווחי יותר כשאני עובד על איור מוזמן. מגבלות הפרויקט דוחפות אותי לא פעם ללמוד דברים חדשים, לאייר נושאים שאיני מכיר, וזו יכולה להיות חוויית לימוד ענקית.
לרוב, עבודה תיעלם היכן שיותר מדי אנשים מחליטים החלטות קריאייטיביות. כשזה קורה, אני מוצא את עצמי מתנתק מהעבודה וקובע לי כמטרה פשוט לעשות את המיטב שאני יכול במסגרת הזמן שניתנה. עבודה מסחרית היא בו-זמנית החלק הטוב ביותר והרע ביותר באיור.

לראיון המלא והמקורי: Abduzeedo

Illustartion by Jason Levesque (Stuntkid), image via Abduzeedo

Illustartion by Jason Levesque (Stuntkid), image via Abduzeedo

Illustartion by Jason Levesque (Stuntkid), image via Abduzeedo

Illustartion by Jason Levesque (Stuntkid), image via Abduzeedo

Illustartion by Jason Levesque (Stuntkid), image via Abduzeedo

Illustartion by Jason Levesque (Stuntkid), image via Abduzeedo

Illustartion by Jason Levesque (Stuntkid), image via Abduzeedo

Illustartion by Jason Levesque (Stuntkid), image via Abduzeedo

Illustartion by Jason Levesque (Stuntkid), image via Abduzeedo

Illustartion by Jason Levesque (Stuntkid), image via Abduzeedo

Illustartion by Jason Levesque (Stuntkid), image via Abduzeedo

Illustartion by Jason Levesque (Stuntkid), image via Abduzeedo

Illustartion by Jason Levesque (Stuntkid), image via Abduzeedo

Illustartion by Jason Levesque (Stuntkid), image via Abduzeedo

Illustartion by Jason Levesque (Stuntkid), image via Abduzeedo

Illustartion by Jason Levesque (Stuntkid), image via Abduzeedo

לארכיון הניוזלטרים

קבלו את כל העדכונים החמים ישירות למייל עם Redesign Update