לפני ואחרי

Wood Casting, הילה שמיע. צילום: יח"צ

Wood Casting, הילה שמיע. צילום: יח"צ

הדרך מפרויקט הגמר למקום הראשון בתחרות יזמים צעירים עוברת במילנו

מעטים הם פרויקטי הגמר של סטודנטים לעיצוב מוצר שמצליחים כמוצרים בעולם האמיתי, ולא רק בארץ אלא גם בחו"ל. זה לא קל, והדרך שעברה הילה שמיע היא דוגמה מצוינת לכך, ולא פחות מזה היא גם שיעור ל"איך הדברים עובדים באמת". בזכות אופטימיות, נחישות, יוזמה וגם מזל, הייתה שמיע לסיפור הצלחה מרשים, ולאחרונה אף זכתה בפרס בסך עשרת אלפים שקלים כשנבחרה למקום הראשון בקטגוריית ההצלחה העסקית בתחרות "קרן שמש לעידוד יזמים צעירים".

Wood Casting, פרויקט הגמר של שמיע, בוגרת המחלקה לעיצוב תעשייתי במכון הטכנולוגי חולון, נחשב לאחד הטובים במחזור 2011.

במסגרת הפרויקט ביקשה שמיע לבחון את תוצאות שילובם זה עם זה של שני חומרים שונים – עץ ואלומיניום, ואת השפעתם זה על זה. היא עיצבה סדרת מושבים מאלומיניום יצוק ועצים גושניים, כשהיא משחקת עם האיזון העדין שבין שליטה מוחלטת בתהליך הייצור, לבין שחרור ופינוי מקום להתנהגות הספונטנית, החד-פעמית, של החומרים עצמם בעת המפגש ביניהם. הרגע שבו פגש העץ את האלומיניום הלוהט לראשונה, היה הרגע שבו התאהבה בפרויקט. העץ החרוך, שצלקותיו מהוות עדות לתהליך הדרמטי, הפך בידיה לרהיט בעל ערך מוסף אמנותי.
"ווד קסטינג" זכה לשבחים ואף סוקר בהבלטה בתקשורת, ובכל זאת, כשניסתה שמיע להציע את הרהיטים למכירה, גילתה להפתעתה שמה שהיה לה נראה כצעד פשוט וטבעי, אינו כזה כלל. עם כל הפרסום המפרגן, התעניינות הייתה דלילה, ובמשך השנה שבה הוצגו בחנות העיצוב "אסופה", היו לרהיטים שני קונים בלבד. זו הייתה נקודת מפנה. על הפרק עמדו שתי ברירות: לגנוז את הפרויקט או לנסות להגיע למילנו. בהרבה מזל, הצליחה ברגע האחרון להתברג לתערוכת מעצבים צעירים בחלל צדדי ברובע טורטונה.

"החיים שלי מתחלקים ללפני מילנו ואחרי מילנו", היא מחייכת. "למעשה הפרסום שלי לא היה מהתערוכה עצמה, אלא מהאינטרנט".

"ווד קסטינג" פורסם לראשונה בדיזיינבום, ובאותו שבוע נבחר לאייטם נצפה ביותר באתר. "אז הבנתי שרוב העולם לא מגיע למילנו, אלא מסתובב באינטרנט, ושהתערוכה הכי גדולה היא ברשת. מהיום הראשון התחלתי לקבל 40–50 אימיילים מדי יום מאנשים שרצו לקנות את הרהיטים. פתאום היו הזמנות לפגישות עם אנשים ומעצבים שרוצים לשתף פעולה, ובאתר האינטרנט שלי באותו חודש נספרו 45 אלף כניסות".
מסוחררת, נרגשת ומצוידת בהזמנות רבות חזרה שמיע לארץ, וגילתה שהשמחה הייתה מוקדמת. בית המלאכה שסייע לה ביישום עבודת הגמר לא היה ערוך להמשך מסחרי. תוך זמן קצר היה עליה למצוא בית מלאכה שבו תוכל לייצר את הרהיטים (כך התחיל שיתוף הפעולה היצירתי עם "אש יציקות" בבית נקופה), לתכנן פס ייצור לצורך כך, ולהקים עסק שידע גם לתמחר, לארוז, לשנע, לגדול ולהתפתח. בזכות קרן שמש וקורס "יזמי העיצוב" – יוזמה משותפת של הקרן ועמותת "לצאת מהקופסא", היא הצליחה. עיריית בת ים עזרה גם היא וסיפקה חלל לסטודיו.
היום שמיע מנהלת סטודיו לעיצוב מוצר, מממשיכה עם "ווד קסטינג" ובמקביל מעצבת מוצרים חדשים של הסטודיו ומציעה שירותי עיצוב מחוצה לו, עובדת גם עם חברות בחו"ל ועבודותיה מועמדות לפרסים בתחרויות עיצוב בעולם. (כתיבה: סיגל נמיר)

Wood Casting, הילה שמיע. צילום: יח"צ

Wood Casting, הילה שמיע. צילום: יח"צ

Wood Casting by Hilla Shamia. Photo: slantedmansion.com

Wood Casting by Hilla Shamia. Photo: slantedmansion.com

Wood Casting, הילה שמיע. צילום: יח"צ

Wood Casting, הילה שמיע. צילום: יח"צ

Wood Casting, הילה שמיע. צילום: יח"צ

Wood Casting, הילה שמיע. צילום: יח"צ

Wood Casting, הילה שמיע. צילום: יח"צ

Wood Casting, הילה שמיע. צילום: יח"צ

Wood Casting, הילה שמיע. צילום: יח"צ

Wood Casting, הילה שמיע. צילום: יח"צ

לארכיון הניוזלטרים

קבלו את כל העדכונים החמים ישירות למייל עם Redesign Update