מייסד העיר

איור: אבנר גיצלטר

איור: אבנר גיצלטר

שוחחנו עם האחראי על הבלוג הכי מתוק בארץ לאיורי בניינים בת"א

״הבניינים של תל אביב״ הוא בלוג הטאמבלר של אבנר גיצלטר (28), בוגר המחלקה לתקשורת חזותית בשנקר וכיום מעצב בחברת סטארט אפ. בדומה לפרויקט שממנו שאב השראה, Windows of New York המסקרן של Jose Guizar, גיצלטר מעלה מדי שבוע איור מושקע וקפדני של חזית אחד הבניינים בעיר.

תל אביב שלו חפה ממגדלים, בנייני שיכון וכיעור, ונעה בין פאר אירופי עתיר פרטים לבין פונקציונליות מודרנית, שאפילו תוספות הבנייה לא פוגמות במראה הנקי שלה. הבניינים האהובים עליו מאופיינים במבנה סימטרי ובחזית צנועה ואלגנטית, כמו שמריהו לוין 17, הרצל 16, רש״י 59 ויהודה הלוי 36.

האיורים הנקיים מלאים בתשומת לב לאלמנטים הייחודיים של כל בניין ולמורכבותו האסתטית, בין שמדובר בעציץ על אדן החלון ובין שבתבליט טקסטואלי בקומה העליונה.

אבנר, ספר לנו על מקור ההשראה שלך
התחברתי מאוד לפרויקט של גואיזר, אני מזדהה עם סגנון העיצוב המינימליסטי שלו. היו שני אלמנטים שעוררו בי השראה: הראשון היה התרגום הוויזואלי הפשוט והכן שלו לחלונות העיר ניו יורק; השני היה דרך תצוגת החלונות וצבעי הרקע החזקים והמרשימים שבחר בהם. כשהתחלתי לעצב את המבנים ואת האתר רציתי לשמור על קונספט התצוגה, אך לתת מקום ודגש לשפה ויזואלית שלי ולצבעים שיהיו טעונים בקונטקסט ארצישראלי/תל אביבי.

גיצלטר, שסיים בימים אלה לאייר ״בניין מקסים״ ברחוב ברזילי, עובד כעת על בניין ברחוב יוחנן הסנדלר. ״אני מצלם כל מבנה שמושך את תשומת לבי, אם זה בסגנונו, הדרך שבה יושביו עיצבו את מרפסות המבנה או נוכחותו ברחוב״.

תאר לנו את תהליך העבודה
זה מתחיל בסיורים בעיר: אני מסתובב כמה שעות ברחובות, מצלם באייפון מבנים שונים מכל מיני כיוונים, כשמטרת-העל היא להגיע לצילום כמה שיותר פרונטלי של הבניין. משם אני חוזר הביתה, מוריד את התמונות למחשב ומתחיל לבנות את הבית באילוסטרייטור, כשהתמונות משמשות לי כנקודת התייחסות לפרטים של המבנה ולפרופורציות ביניהם. ישנן רמות שונות של מורכבות בין המבנים, כך שזמן העבודה משתנה ונע בין שלוש עד ארבע שעות למבנים "פשוטים", ועד 13 שעות למבנה הכי מורכב עד היום (הרצל 16).

מהיכן נובע העניין שלך באדריכלות?
יש המון דמיון בין עיצוב גרפי לאדריכלות: שני התחומים עוסקים ביצירה ובסידור חללים (אחד על גבי נייר או מסך, השני במרחב). הדמיון הזה יוצר חיבור כמעט טבעי ביניהם ומעודד יוצרים משני צדי המתרס ליצור פרויקטים משותפים ולטשטש את הגבולות. מבחינתי, אדריכלות היא גם מקור השראה היסטורי – כל המונומנטים האלו שעומדים ברחוב ותופסים שטח נכבד מהמרחב העירוני שלנו מייצגים את ההיסטוריה העירונית ואת האג׳נדה הכללית של התושבים, וממפים לנו את נתיבי הפיתוח של העיר. יש משהו מרתק ויפהפה בדיאלוג שמתרחש במרכז העיר בין מבני הסגנון האקלקטי משנות ה-20 של המאה הקודמת לבין מבני הסגנון הבינלאומי והבאוהאוס שבאו אחריהם.

מה אתה חולם שיקרה עם הפרויקט?
זה התחיל כמשהו אישי, שאמור לענות על הצורך של עיצוב למען עיצוב, לא כחלק מפרויקט מסחרי, ולכן לא היו לי שאיפות או חלומות לאיזשהו הישג. אני נמצא היום במצב שבו הפרויקט הוא סוג של תרפיה. אני חוזר הביתה בערב ומתחיל לאייר מבנים כדי להתנתק מהלחץ של העבודה. כל עוד ה-Wacom שלי טעון ויש בי כוחות להמשיך לטייל בעיר, אני לא רואה סיבה להפסיק.

לטאמבלר
לאתר המעצב

איור: אבנר גיצלטר

איור: אבנר גיצלטר

איור: אבנר גיצלטר

איור: אבנר גיצלטר

איור: אבנר גיצלטר

איור: אבנר גיצלטר

איור: אבנר גיצלטר

איור: אבנר גיצלטר

איור: אבנר גיצלטר

איור: אבנר גיצלטר

איור: אבנר גיצלטר

איור: אבנר גיצלטר

איור: אבנר גיצלטר

איור: אבנר גיצלטר

לארכיון הניוזלטרים

קבלו את כל העדכונים החמים ישירות למייל עם Redesign Update