סוס פרא

Illustration: Chris Parks (Pale Horse). Image via abduzeedo

Illustration: Chris Parks (Pale Horse). Image via abduzeedo

"תחושה משחררת להיות מסוגל להעלות על הנייר קונספטים ורעיונות": ראיון עם כריס פארקס – מאייר בדהירה

Chris Parks, הידוע יותר בכינוי Pale Horse, הוא מאייר עולה, שסגנונו יוצא הדופן כבר הביא אותו לעבוד עם שמות כמו מגזין Wired, בין השאר. לנוחותכם, תרגמנו ראיון קצר שערך עמו  מגזין abduzeedo

מתי התחלת להתעניין באיור ובאמנות?
התחלתי לעסוק בעיצוב גרפי כבר שלמדתי בתיכון, ב-1996. עיצבתי חולצות ועטיפת אלבום ללהקה שהייתה לי בזמנו. משם הגעתי לעבודה הראשונה שלי בחברה שהפיקה עטיפות ללהקות רוק, מטאל, פאנק ואינדי. לאחר שהשלמתי את לימודי התואר הראשון כבר עבדתי בסטודיו לעיצוב במשך ארבע שנים. זו הייתה חוויה נהדרת: למדתי לעבוד עם לקוחות, לעמוד בזמנים ולחדד את העבודה שלי. במהלך הלילות ובסופי השבוע התחלתי ליצור עבודות כפרילאנס לחברות גלישה/סקייטינג, ולמעשה לכל דבר שיכולתי לשים עליו יד. הייתי נחוש להתרחב בעבודה ולהתפתח כעצמאי, ולכן החלטתי לעשות את הקפיצה ולפתוח סטודיו לעיצוב ולקעקועים עם חבר. הצגנו גם תערוכות בחלל הסטודיו שלנו, שבהן אירחנו אמנים שרצו לשתף את האמנות שלהם עם הקהילה שלנו. לאחר שאירחנו כמה תערוכות כאלה, התחלתי להתעניין יותר בנושא, ולאייר.

מאילו אמנים אתה שואב השראה?
אני מושפע בעיקר מתרבויות עתיקות, מיתולוגיה ודת. אני מערבב בין ההשפעות האלה ומנסה ליצור יצירות שהן, כך אני מקווה, חדישות ומקוריות. יש כל כך הרבה אמנים, בין השאר: Aaron Horkey, John Dyer Baizley, Ken Taylor, Pushead, Skinner, Tristan Eaton. אני בטח שוכח המון אחרים! כמו כן, לאחרונה אני מאוד בעניין של כרזות בוטלג שעושים בגאנה לסרטים. תבדקו אותם, לא תצטערו…

תאר לנו קצת את תהליך העבודה שלך.
אני מתחיל עם רעיון שכבר "ניקר לי בראש" כמה זמן. מהרעיון אני פונה לתחקיר מקיף, ממשיך באיורים הדרגתיים או קולאז'ים בפוטושופ כדי לעזור לי לבנות איזשהו קונספט. משם אני עובר ישר לפוטושופ, ומשתמש בטאבלט ה-Wacom Cintiq שלי, מאייר קווי מתאר שחורים, ומשם עובר לשכבות ושכבות של צבע. לאחרונה העליתי וידאו שמציג את התהליך הזה, אתם יכולים לראות אותו כאן.

מה הדבר הטוב יותר בעבודה מבוססת וקטורים ומה הגרוע ביותר?
נהגתי ליצור את כל העבודה שלי באילוסטרייטור או בווקטור. אני אוהב את הקווים הנקיים שנוצרים באילוסטרייטור, אבל ביום שהתחלתי להשתמש בטאבלט בפוטושופ, לא רציתי לחזור יותר להקליק על העכבר באיור קווים וקטוריים שוב. לאייר בעט מאפשר לי הרבה יותר חופש. אני רוצה להמשיך ולשמר את הסגנון הנקי, הגרפי, של תקופת הווקטור שלי, אבל עם יותר פרטים וגמישות שהטאבלט מאפשר.

שתף אותנו בחמישה דברים שלדעתך חשובים לכל מאייר.
1. פתחו את הסגנון שלכם ואל תחששו להתנסות. 2. חפשו השראה גם במקומות מחוץ לאינטרנט. לכו לחנויות עתיקות, חנויות ספרים, מוזאונים או טיילו כמה שיותר, כדי לשמור על הרעב והמוטיווציה. 3. אל תהפכו את זה לתחרות. פגשו כמה שיותר אמנים וצרו כמה שיותר קשרים. אין מחיר ללמידה מאמנים שאתם מעריכים, וזה תמיד מתגמל לשתף אחרים במה שלמדתם עד כה. 4. עבדו על עבודות עצמאיות ככל שמתאפשר לכם. כאמנים מסחריים, שרוב הזמן צריכים לעמוד בדדליינים ולעבוד לפי בריפים טרנדיים, זה יכול להיות מאוד קשה לשמור על סגנון ייחודי וחותם מקורי. אף על פי שמציאת הזמן היא אתגר רציני, ליצור עבודות פשוט בשביל הכיף שבזה – תמיד שווה את הזמן. 5. תיהנו מהתהליך. אם אתם לא אוהבים את זה – עשו משהו אחר.

Via abduzeedo

Illustration: Chris Parks (Pale Horse). Image via abduzeedo

Illustration: Chris Parks (Pale Horse). Image via abduzeedo

Illustration: Chris Parks (Pale Horse). Image via abduzeedo

Illustration: Chris Parks (Pale Horse). Image via abduzeedo

Illustration: Chris Parks (Pale Horse). Image via abduzeedo

Illustration: Chris Parks (Pale Horse). Image via abduzeedo

Illustration: Chris Parks (Pale Horse). Image via abduzeedo

Illustration: Chris Parks (Pale Horse). Image via abduzeedo

Illustration: Chris Parks (Pale Horse). Image via abduzeedo

Illustration: Chris Parks (Pale Horse). Image via abduzeedo

Illustration: Chris Parks (Pale Horse). Image via abduzeedo

Illustration: Chris Parks (Pale Horse). Image via abduzeedo

Illustration: Chris Parks (Pale Horse). Image via abduzeedo

Illustration: Chris Parks (Pale Horse). Image via abduzeedo

לארכיון הניוזלטרים

קבלו את כל העדכונים החמים ישירות למייל עם Redesign Update