תודעת עיצוב

הספר שנחת על שולחננו עורר בנו מבוכה: מצד אחד הוא לא נראה כמו ספר עיצוב בהיותו עמוס תרשימי זרימה, מפות סכמטיות ומבני אינפורמציות, מצד אחר הוא מציג את התחום הכי בוער בעולם העיצוב: עיצוב שירות. מדובר בתחום המשלב מעצבי מוצר, מעצבים גרפיים, מעצבי אינטראקטיב, אדריכלים, פסיכולוגים וסוציולוגים, שעובדים יחד.

שילוב של דיסציפלינות שונות מאפשר להרכיב תהליך הוליסטי של שירות

הספר This is Service Design Thinking מחולק לשלושה חלקים: הראשון עוסק בהגדרות מנקודות המבט של המקצועות השונים בתחום (המעצבים מחד ואנשי המדע והרוח מאידך), ושופך אור על מושגים רלוונטיים כמו "נקודות מגע" ו"ראיות שירות"; החלק השני מפרט את הכלים והמתודות שצוותי העבודה משתמשים בהם, החל בפעולות קונקרטיות כמו סקרים ופעולות שטח, ועד כלים מופשטים יותר כמו "מפות מסע לקוח" ו"אתנוגרפיה ניידת".

אין ספק בכך שחברות וארגונים שיבנו מערך שירות איכותי מהיסוד, ישיגו יתרון המבדל אותם באופן משמעותי

בחלק השלישי והמסכם של הספר מוצגים מקרים המדגימים את מערכת היחסים שנוצרה בין נותן השירות, יהיה זה בית חולים, חברת משאבי אנוש או שירותי משטרה, לבין צוות העיצוב.
נסכם זאת כך: כל מעצב שרואה את עצמו משתלב באופן זה או אחר בעולם השירות, בין שבעיצוב החוויה האינטראקטיווית, החומרים הגרפיים והשילוט, ובין שבתכנון החלל והמבנה – מומלץ לו להיעזר בו כנקודת התייחסות לתהליך רחב יותר.

לארכיון הניוזלטרים

קבלו את כל העדכונים החמים ישירות למייל עם Redesign Update