אוטו פוטו

עיצוב: יואב וספי-ינאי, צילום: עדו אדן

עיצוב: יואב וספי-ינאי, צילום: עדו אדן

יואב וספי-ינאי גדל במשפחה של יוצרים. אביו, דן וספי, פסל, אמו ז"ל, ליאורה ינאי, הייתה אמנית זכוכית, אחיותיו, עינת להק-אורפז, אדריכלית, ומאיה וספי-להק, סטודנטית בבצלאל, ואחיו, רועי, מעצב תעשייתי מוכשר. אמנם כשהגיע הרגע לבחור מקצוע, הוא שבר את המסגרת המחייבת והלך ללמוד כלכלה ומנהל, אך כמה שנים אחר כך מצא עצמו גם בתחום העיצוב.

בסטודיו שלו בהרצליה הוא פיתח סדרת גופי תאורה מבטון. אל הידע המקצועי, יהיה זה השגת שליטה מושלמת בתוכנות מידול פוטו ריאליסטיות או למידת התנהגות הבטון לסוגיו, הוא צולל בלימוד עצמי מעמיק וקפדני – הן בתאוריה והן במעשה.

סגנון העיצוב נקי ונצמד למקורות החומר, העיבוד והליטוש מינימליים. הטקסטורות אינטואיטיביות, ראשוניות, גולמיות. יציקה חלקה ומושלמת תיפסל, כי את וספי-ינאי מעניינים דווקא הפגמים, ואת חותמם האישי, הייחודי, הוא מחבק באהבה.

רישומי האור העדינים והחמימים של נורות הפחם משלימים, על דרך הניגוד, את הטקטיליות הגסה-משהו של הבטון הקר.

"סוניה", "מעין", "נורדיק" וגופי התאורה האחרים בסדרה מיוצרים על פי עקרונות העיצוב התעשייתי, אבל המפגש בין תבנית היציקה והבטון משאיר מקום להפתעות. השליטה בתוצאה הסופית גבוהה, מסביר וספי-ינאי, אבל אינה מוחלטת, ומטבעו של החומר אין יציקה אחת דומה לחברתה, וכל מנורה מקבלת את אופייה שלה. לאתר המעצב

עיצוב: יואב וספי-ינאי, צילום: עדו אדן

עיצוב: יואב וספי-ינאי, צילום: עדו אדן

עיצוב: יואב וספי-ינאי, צילום: עדו אדן

עיצוב: יואב וספי-ינאי, צילום: עדו אדן

עיצוב: יואב וספי-ינאי, צילום: עדו אדן

עיצוב: יואב וספי-ינאי, צילום: עדו אדן

עיצוב: יואב וספי-ינאי, צילום: עדו אדן

עיצוב: יואב וספי-ינאי, צילום: עדו אדן

עיצוב: יואב וספי-ינאי, צילום: עדו אדן

עיצוב: יואב וספי-ינאי, צילום: עדו אדן

עיצוב: יואב וספי-ינאי, צילום: עדו אדן

עיצוב: יואב וספי-ינאי, צילום: עדו אדן

עיצוב: יואב וספי-ינאי, צילום: עדו אדן

עיצוב: יואב וספי-ינאי, צילום: עדו אדן

לארכיון הניוזלטרים

קבלו את כל העדכונים החמים ישירות למייל עם Redesign Update