נושאים לפיד

איתי אהלי. צילום: שחר תמיר

איתי אהלי. צילום: שחר תמיר

פועל יוצא

מה היה קורה אילו שרד מפעל לפיד לקרמיקה את תהפוכות הזמן והיה ממשיך לייצר עד היום? תערוכה בבית בנימיני בתל אביב מציעה תשובות

כשלושה עשורים פעל בישראל מפעל לפיד וסיפק לשוק המקומי כלי בית וכלים סניטריים זולים ושימושיים. עם כניסת מתחרים חדשים מחו"ל וסחורות זולות לשוק הישראלי נשחק ערכו של המוצר המקומי, עד שהמפעל, שאת כליו היה אפשר למצוא כמעט בכל בית בארץ, נסגר, יחד עם כל שאר מפעלי הכלים הקרמיים המקומיים.

ההשלכות של תהליך כלל-עולמי זה על הקשר בין תעשייה לתרבות ולזהות מקומית עומדות במרכז התערוכה "פועל יוצא", באוצרות מאיה בן דוד ויהונתן הופ, הבוחנת את ערכו של ייצור ועיצוב מקומי. משתתפי התערוכה דמיינו את עצמם כמעצבי מפעל מדומיין, המתבסס על לפיד ותוצריו, הממלאים את פסי הייצור בכלים המשקפים את תפיסת עולמם באשר לשימושיות, מקומיות, יעילות, ייצור ויופי. בעבודותיהם הם מציעים חזון אפשרי למה היינו עשויים להרוויח כתרבות מקיומה של תעשייה מחוברת עיצוב.

בין המציגים: סטודיו Reddish, שירה קרת ואיתי לניאדו, סטודיו קאהן, שי ניפוסי ואנדרי גרישקו, טל הדר ורועי יהלומי, דור כרמוןדב גנשרוא ועוד.

בית בנימיני – המרכז לקרמיקה עכשווית, העמל 17, תל אביב, עד 4.6  

עודד ובמן. צילום: שחר תמיר

עודד ובמן. צילום: שחר תמיר

מיה מוצ'בסקי פרנס. צילום: שחר תמיר

מיה מוצ'בסקי פרנס. צילום: שחר תמיר

איתי לניאדו ושירה קרת

איתי לניאדו ושירה קרת

אורלי אדלוביץ'. צילום: שחר תמיר

אורלי אדלוביץ'. צילום: שחר תמיר

סטודיו Reddish. צילום: שחר תמיר

סטודיו Reddish. צילום: שחר תמיר

רועי יהלומי. צילום: שחר תמיר

רועי יהלומי. צילום: שחר תמיר

סטודיו קאהן. צילום: שחר תמיר

סטודיו קאהן. צילום: שחר תמיר

סטודיו בייקרי. צילום: שחר תמיר

סטודיו בייקרי. צילום: שחר תמיר

סטודיו שי ואנדרי. צילום: שחר תמיר

סטודיו שי ואנדרי. צילום: שחר תמיר

דור כרמון. צילום: שחר תמיר

דור כרמון. צילום: שחר תמיר

דב גנשרוא. צילום: שחר תמיר

דב גנשרוא. צילום: שחר תמיר

פועל יוצא, בית בנימיני

פועל יוצא, בית בנימיני. צילום: שי בן אפרים

פועל יוצא, בית בנימיני

פועל יוצא, בית בנימיני. צילום: שי בן אפרים

 

לארכיון הניוזלטרים

קבלו את כל העדכונים החמים ישירות למייל עם Redesign Update