על הכוונת

איתן אלוא, המחלקה לתקשורת חזותית, בצלאל

איתן אלוא, המחלקה לתקשורת חזותית, בצלאל

ספר בבצלאל, מפלצת בשנקר ומשקפיים בחולון – 3 פרויקטי-גמר

כשמדברים על חדשנות בעולם הספרים, הראש בדרך כלל הולך לכיוון הטאבלטים והעיצוב הדיגיטלי, אומר איתן אלוא בחיוך, אבל הוא רצה להישאר ולחדש דווקא בתחום הפרינט. פרויקט הגמר של אלוא, אחד הבולטים השנה במחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל, "האחים גרים על פי פרישמן – שלושה סיפורים מאוירים", מציג לא רק איורים חדשים ומקסימים לטקסט הקלאסי, אלא שילוב בין שני פורמטים מוכרים – ספר ופוסטר, המציע חוויה חדשה לקריאה ודפדוף בספרי ילדים ובכלל.
הסיפורים הם מהפחות מוכרים של האחים גרים, והגם שבעלי חיים אינם מוזכרים בהם כלל, כל אחת מהדמויות בהם זכתה לייצוג בדמות חיה מתאימה.

שלושת הסיפורים מקופלים במארז קרטון המתפקד ככריכה, וההתקדמות בקריאת כל אחד מהם מתרחשת דרך פתיחת הקיפולים בזה אחר זה עד לפרישה מלאה של הפוסטר.

קתרינה שענק, בוגרת המחלקה לעיצוב טקסטיל בשנקר, הוקסמה מילדות מהטבע על מופעיו עוצרי הנשימה, וכבת לגנן, היא מספרת, אהבה גנים מאז שהיא זוכרת את עצמה. איור בוטני שציירה בעת ביקור בגן של הוריה בגרמניה היה נקודת ההתחלה של פרויקט הגמר הנהדר שלה, "בוטניקה מפלצתית". בהמשך חקרה תרבויות נוודים ברחבי העולם, בחנה את אוהליהם – הסוגים, החומרים, הצבעים והמוטיבים, ולמדה על תרבויות פולקלור שונות כפי שהן משתקפות בעבודות טקסטיל. וכל הזמן ציירה וציירה שוב ושוב ושוב.

"בוטניקה מפלצתית" הוא סוג של קלאסיקה טקסטילית, סדרת בדים בהדפסים שמגלה עולם דימויים ייחודי, שמח ומרענן, אבל כזה שיש בו גם מהסתום והמפחיד. דרך יצירי כפיה – יצורים דמיוניים, מפלצות ססגוניות – מבקשת שענק לשאוב את המתבוננים לעולמות פנטזיה רחוקים מבנאליות היומיום.

פרויקט הגמר של נעם קולמן, "1/1 משקפיים בהתאמה אישית", הוא הפרויקט המצטיין של המחלקה לעיצוב תעשייתי במכון האקדמי הטכנולוגי חולון. קולמן עיצב משקפי ראייה מתוך רצון לנצל את הטוב שבכל העולמות: מצד אחד הטכנולוגיות החדשות – סריקה והדפסה תלת-ממדיות, המאפשרות פרסונליזציה של הייצור, אך בעלויות מאוד גבוהות, ומצד שני הטכנולוגיות המוכרות, במקרה הזה הזרקת פלסטיק, המאפשרות ייצור בקנה מידה גדול בעלויות נמוכות יחסית.

המשקפיים של קולמן מורכבים מכמה חלקים הקשורים למבנה הפנים, גשר האף וקצות הידיות, ומודפסים בהדפסה תלת-ממדית בהתאמה אישית לפני המשתמש; וחלקים אחרים, סטנדרטיים, המיוצרים בפס הייצור התעשייתי המקובל בתחום.

מחברי המתכת הקושרים את חלקי המשקפיים השונים אלו לאלו אפשרו לקולמן פינה נוספת לביטוי כמעצב, ותרמו למראה החזותי המובדל של משקפיו.
השילוב בין הייצור הסדרתי לטכנולוגיות החדשות מאפשר לקולמן להציג שיטה לייצור משקפיים מותאמים אישית בקנה מידה גדול ובמחיר שהוא בהישג ידם של הצרכנים.

לכל תערוכות בוגרים 2014, מוסדות ומועדים – אפשר כאן.

1/1 Graduation Project – Noam Kollmann from Noam Kollmann on Vimeo.

קתרינה שענק, המחלקה לעיצוב טקסטיל, שנקר

קתרינה שענק, המחלקה לעיצוב טקסטיל, שנקר

איתן אלוא, המחלקה לתקשורת חזותית, בצלאל. צילום: עומר מסינגר

איתן אלוא, המחלקה לתקשורת חזותית, בצלאל. צילום: עומר מסינגר

איתן אלוא, המחלקה לתקשורת חזותית, בצלאל

איתן אלוא, המחלקה לתקשורת חזותית, בצלאל

איתן אלוא, המחלקה לתקשורת חזותית, בצלאל. צילום: עומר מסינגר

איתן אלוא, המחלקה לתקשורת חזותית, בצלאל. צילום: עומר מסינגר

קתרינה שענק, המחלקה לעיצוב טקסטיל, שנקר

קתרינה שענק, המחלקה לעיצוב טקסטיל, שנקר

קתרינה שענק, המחלקה לעיצוב טקסטיל, שנקר

קתרינה שענק, המחלקה לעיצוב טקסטיל, שנקר

קתרינה שענק, המחלקה לעיצוב טקסטיל, שנקר

קתרינה שענק, המחלקה לעיצוב טקסטיל, שנקר

נעם קולמן, המחלקה לעיצוב תעשייתי, מכון אקדמי טכנולוגי חולון

נעם קולמן, המחלקה לעיצוב תעשייתי, מכון אקדמי טכנולוגי חולון

נעם קולמן, המחלקה לעיצוב תעשייתי, מכון אקדמי טכנולוגי חולון

נעם קולמן, המחלקה לעיצוב תעשייתי, מכון אקדמי טכנולוגי חולון

לארכיון הניוזלטרים

קבלו את כל העדכונים החמים ישירות למייל עם Redesign Update