הנער הוויראלי

המדיום הוא המסר

אל סער עוז התוודענו במקרה, כשנתקלנו בווידאו "מהו מיתוג?" של המעצב זוכה הפרסים ומומחה המיתוג האמריקאי דייוויד בריר. עבודת הגרפיקה הרשימה אותנו כל כך, שהשם הישראלי שעלה בקרדיטים בסוף הסרטון עורר את סקרנותנו, ומיד יצאנו לחפש אחריו. הפתעתנו גברה כשגילינו שעוז הוא נער בן 18 מפתח תקווה, המשרת כעת בצבא.
יצרנו אתו קשר.

היי סער, רק בן 18 וכבר 13,800 מנויים בערוץ היוטיוב ושיתוף פעולה עם מעצב בינלאומי. איך הכל התחיל?

הערוץ שלי ביוטיוב הוא כבר בן כמה שנים טובות. בעבר העליתי אליו עבודות קטנות חסרות משמעות שהיו מיועדות בעיקר לי. בתחילת 2014 העליתי סרטון שעד היום גרף כמעט 300 אלף צפיות, ובתחילת 2015 העליתי סרטון שגרף כמעט 400 אלף צפיות בתוך חודשיים. זה גרם לי להבין שלערוץ שלי יש כוח, ואני מתחיל להרגיש שנבנה קהל של אנשים שמחכים לסרטונים הבאים. לכן אני מתכוון להקדיש את 2015 לפיתוח הערוץ באמצעות תוכן ומסרים שגדלתי עליהם ושעזרו לי להתפתח מגיל 7 ועד היום.

מגיל 7? איך הגעת להתעסק בגרפיקה כבר אז?

יחד עם חבר נכנסנו לתוכנת פוטושופ שהייתה מותקנת במחשב של אחיו, והתחלנו לעוות פרצופים של אנשים מפורסמים. האופציה של ללמוד פוטושופ ואפטר באיזושהי מסגרת לא הייתה ריאלית בגיל 7, בטח שלא באותה תקופה. דילגתי על המחסום הזה באמצעות אתרי מדריכים כמו CreativeCow, VideoCopilot ואתר המדריכים של ערן שטרן, שהיו מקור חינמי ופתוח שאפשר להשיג את הידע שהייתי צריך כדי להתקדם באופן עצמאי.

מה מושך אותך בטיפוגרפיה ואינפוגרפיקה?  

טיפוגרפיה היא כלי להעברת ולהעצמת מסרים. בטיפוגרפיה קינטית עיצוב הטקסט קריטי להעברת המסר, אבל יש ממד נוסף שהוא התנועה, ואין לו מגבלות. התוצר הסופי הוא חבילה שהטיפוגרפיה רק מחמיאה לו, ואם היא צולחת היא גם מעבירה מסר בצורה הטובה ביותר.

איך הגעת לעבוד עם המעצב האמריקאי David Brier?

דייוויד פנה אלי כמה ימים לאחר שהסרטון האחרון שלי נעשה ויראלי. שמעתי עליו בעבר ואני מאמין במה שהוא עושה וברצון שלו להפיץ את האידאולוגיה הפרטית שלו למהו עיצוב טוב ומיתוג מוצלח. מעבר לסרטון האחרון – What is branding, אנו עובדים כרגע על סדרת סרטונים שתעלה ליוטיוב בחודשים בקרובים, כשבסוף כולם יהוו מכלול ויעבירו את המסר שדייוויד מייצג.

מה התכניות לעתיד?

לסיים את השירות בצה״ל ובמקביל להתחיל למתג את עצמי, את Creative, להעלות למודעות גלובאלית את ערוץ היוטיוב שלי ולהכין עבודות שישפיעו וייגעו באנשים. מעבר לזה השאיפה שלי היא לשתף פעולה עם עוד אנשים מוכשרים ולהיות חברה שיוצרת תוכן מקורי ומפיצה אותו הלאה. אני מעריך עבודה עם לקוחות אבל מאמין שהעתיד האמיתי יהיה ליצור ולהתמקד בתוכן מקורי.

לארכיון הניוזלטרים

קבלו את כל העדכונים החמים ישירות למייל עם Redesign Update