ראינוע – הדור הבא

Rocky McCorkle, You & Me on a Sunny Day

Rocky McCorkle, You & Me on a Sunny Day

You & Me on a Sunny Day הוא כנראה הסרט הכי מיוחד שתראו, ולו בשל העובדה שהוא מורכב מצילומי סטילס באיכות בלתי נתפסת ונוצר לאורך שש שנים. מפחיד כמה שזה מקורי.

אם קולנוע הוא מדיום שמשלב קול ותמונה נעה, היצירה של הצלם רוקי מקורקל (Rocky McCorkle) אינה עומדת בתנאים, אבל מבחינתו – קולנוע צריך להיות חוויה פיזית שאפשר לשקוע בה, כאילו הייתה חלק מהמציאות.

סרט הסטילס היפהפה שלו הוא סיפור על אהבה, זיכרון, צילום, קולנוע, זמן, מקום, מציאות ודמיון. הוא שואב השראה מחייה של סבתו ועוסק במילי הולדן, קשישה בת 84 שהתאלמנה מבעלה, ג׳ק. יום אחד היא צופה בסרט ״שדרות סאנסט״, נרדמת על הספה מול הטלוויזיה וחולמת על רגעים מחייה עם ג׳ק. ״הבית שלנו הפך למאגר פריטי אספנות גדוש בגלקסיה של צילומים. זה כאילו שיש סצנות חסרות או פגומות בין האימונים שלו ב-1950 לבין התקף הלב שלו ב-2004. אני יכולה לזכור את בעלי רק כמו שהוא היה בתמונות״, מתומללות המחשבות של מילי.

באתר של מקורקל אפשר לצפות בכל 135 התמונות (כולל שמונה Deleted Scenes) המרכיבות את הסרט, וכאשר מגדילים את התמונות מתגלה הכיתוב המלווה כל סצנה. את מילי מגלמת גילדה טודאר, שכנתו של מקורקל, שגויסה לפרויקט דרך מודעה בלובי של הבניין.

״מיד ידעתי שהיא האחת. היא הייתה מאוד עצובה כשגמרנו את הצילומים והיא רוצה שנעשה עוד דברים״, סיפר באתר Matter.

הצילומים נערכו בדירתו מדי יום ראשון מאז 2007 ועד 2012. השניים עבדו במשך חמש שעות בכל פעם והסט עוצב בדקדקנות מפעימה לפי טעמה המשוער של מילי. מקורקל הקפיד על שילוב אביזרים בצבעים המתאימים – גוונים של אדום, כתום וירוק, וכן על פרטים קטנים, כמו עמוד דהוי של מדור הספורט של הניו יורק טיימס שבו הופיעה תמונתו של ג׳ק כשזכה בתחרות ריצה בפברואר 1950, גביעים, ספרים, גלויות ועוד.

הרעיון נולד לפני עשור, בעת לימודיו באוניברסיטת אוהיו. ״החזון שלי היה ליצור סיפור בתמונות שיוצג בחלל שבו לצופה יש אפשרות לשלוט, להריץ קדימה ואחורה, ולשנות את האופן שבו הוא מביט בעבודה ומבין אותה".

"ב-2006 התחלתי את הפרויקט בקניית מצלמת Cambo 8×10, שאפשרה לי להפיק תמונות שנותנות לכל הרכיבים הוויזואליים מקום שווה. התמונה יוצרת כמה נקודות מיקוד וחדות מאוזנת של החזית והרקע״. לדבריו, המטרה הייתה ליצור צילומים ריאליסטיים וחלומיים בעת ובעונה אחת. ״צילמתי בנפרד את כל נקודות המיקוד, סרקתי את הצילומים, חתכתי והדבקתי אותם יחד. מעבר לטכניקת הקולאז׳ רציתי שזה ייראה כמו צילום בזק, ושהצופים יעצרו כדי לבחון את ההיבטים הטכניים של הצילום״, אמר מקורקל.

ואמנם, גם בהיבט הטכני מדובר בהישג יוצא דופן: מקורקל צילם וסרק אלפי דפי פילם (כרום ונגטיב) וחיבר 22 מהם באופן דיגיטלי ליצירת כל אחד מהצילומים. הרזולוציה היא 800 מגה פיקסל, פי 40 מהאיכות של סרט ממוצע.

מקורקל הוא בעל תואר ראשון ושני בצילום והציג בעבר ברחבי ארה״ב. You & Me on a Sunny Day זכה בפרס הצילום הבינלאומי EXPOSURE 2011, והוצג במוזאון לאמנות של ברקלי, שגם רכש חלקים לאוסף הקבוע שלו.

מה התכניות העתידיות שלך לפרויקט הזה?
״בטווח הארוך אני רוצה לעשות תערוכה מוזאלית שלמה של הפרויקט הזה, שתתפרש על פני 304 מ'״.

You And Me On A Sunny Day (2013) Opening Sequence [HD] Rocky McCorkle from Rocky McCorkle on Vimeo.

Rocky McCorkle, You & Me on a Sunny Day

Rocky McCorkle, You & Me on a Sunny Day

Rocky McCorkle, You & Me on a Sunny Day

Rocky McCorkle, You & Me on a Sunny Day

Rocky McCorkle, You & Me on a Sunny Day

Rocky McCorkle, You & Me on a Sunny Day

Rocky McCorkle, You & Me on a Sunny Day

Rocky McCorkle, You & Me on a Sunny Day

Rocky McCorkle, You & Me on a Sunny Day

Rocky McCorkle, You & Me on a Sunny Day

Rocky McCorkle, You & Me on a Sunny Day

Rocky McCorkle, You & Me on a Sunny Day

Rocky McCorkle, You & Me on a Sunny Day

Rocky McCorkle, You & Me on a Sunny Day

לארכיון הניוזלטרים

קבלו את כל העדכונים החמים ישירות למייל עם Redesign Update