לוגו הוא האלמנט הגרפי החשוב ביותר בעסק שלכם מכיוון שהלוגו שלכם הוא זה שיציג אתכם בפני קהל הלקוחות הפוטנציאליים והקיימים שלכם. כיום יש מגוון רחב של דרכים לעיצוב לוגו לעסקים ובמאמר זה נבחן את כל האפשרויות השונות. נסביר מהו לוגו, מהם השימושים של הלוגו וניתן לכם טיפים פרקטיים שכדאי לכם לדעת בתהליך יצירת לוגו חדש לעסק שלכם או רענון של הלוגו הקיים שלכם.
מה זה לוגו ומה התפקיד שלו?
לוגו הוא למעשה הסמל של החברה / ארגון שלכם והתפקיד המרכזי שלו הוא להציג אתכם בפני קהל הלקוחות שלכם ולבדל אתכם משאר המתחרים שלכם בתחומכם. באמצעות לוגו לקוחות יוכלו לזהות אתכם ואת העסק שלכם בקלות בכל מקום שבו תבחרו לפרסם את העסק.
לוגו יכול להיות טקסט מעוצב, אייקון, תמונה, סמל, אילוסטרציה ועוד, כיום קיימים לוגואים רבים מסוגים שונים וסגנונות שונים כך שמבחר האפשרויות שלכם לבחירת הלוגו הוא מאוד רחב.
מהם השימושים של לוגו?
לוגו הוא הסמל או "הפרצוף" של העסק שלכם והוא יופיע בכל מקום שבו תבחרו לשווק את העסק שלכם, בנוסף לכך הלוגו יופיע על גבי המוצרים או השירותים שלכם. במידה ואתה בוחרים להשתמש בשירותיו של מעצב גרפי ולעצב עבור העסק שלכם חבילת מיתוג שלמה הכוללת חתימת מייל, כרטיס ביקור, נייר מכתבים, מעטפות ואתר תדמית – הלוגו שלכם יופיע גם שם.
מכיוון שללוגו של העסק שלכם יש השפעה כה רבה על העסק, אנחנו ממליצים לכם להקדיש את הזמן הראוי לבחירת ועיצוב הלוגו שיציג אתכם בין כל המתחרים שלכם. אז כיצד ניתן ליצור לוגו מקצועי לעסק?
דרכים ליצירת לוגו לעסקים
לוגו בעיצוב עצמאי: בעלי עסקים רבים מעוניינים לחסוך בעלות הלוגו ולכן מחליטים לעצב לעצמם את הלוגו וזוהי טעות חמורה ונפוצה שהרבה בעלי עסקים קטנים עושים. הלוגו הוא הסמל המרכזי של העסק שלכם והוא זה שיציג אתכם בפני קהל הלקוחות שלכם, כך שבמידה ותעצבו לוגו בצורה חובבנית כך גם העסק שלכם יצטייר כעסק חובבני.
בנוסף לכך הלוגו שלכם צריך להיות בפורמט וקטורי הניתן ליצירה על ידי שימוש בתוכנת אילוסטרייטור, כך שבמידה ותעצבו את הלוגו שלכם על פורמט JPG או PNG לא תוכלו להגדיל אותו מבלי לאבד את האיכות, כך שלא תוכלו לפרסם אותו לצורך הדוגמא על שלטי חוצות או שלטים גדולים אחרים. לדעתנו חבל שתפספסו עבודה וקהל לקוחות רלוונטיים רק בגלל לוגו שעוצב בצורה לא מקצועית.
לוגו מוכן מקטלוג: מעוניינים בלוגו שעוצב באופן מקצועי אך התקציב ההתחלתי שלכם נמוך? אנחנו לגמרי מבינים את זה ובדיוק בשביל כך יצרנו את קטלוג הלוגואים שלנו לכל בעלי המקצוע במחיר חסר תקדים הנע בין 99-299 ש"ח בלבד. כך שתוכלו להיכנס לאתר שלנו, לבחור את תחום העיסוק שלכם ולעיין בקטלוג הרחב שלנו. לאחר שבחרתם את הלוגו שמתאים לכם תוכלו למלא את שם העסק, הסלוגן שלכם ואנו נשלח לכם את הלוגו המוכן לתיבת המייל תוך 24 שעות בלבד. הלוגואים המופיעים בקטלוג מגיעים באיכות הגבוהה ביותר ומעוצבים על ידי צוות המעצבים הגרפיים שלנו.
לוגו בהתאמה אישית: לוגו בהתאמה אישית הוא לוגו שמעוצב על ידי מעצב גרפי מקצועי וכולל ליווי צמוד לאורך כל התהליך – משלב שיחת האיפיון ועד לרגע שליחת הקבצים הסופיים. לוגו בהתאמה אישית הוא לגמרי האפשרות הטובה ביותר מבין כל האפשרויות המוצגות כאן. הוא אומנם יקר יותר מלוגו מוכן מקטלוג, אך במקרה זה הלוגו מיוצר ומעוצב במיוחד עבור העסק שלכם ופונה לקהל היעד המדוייק שלכם. כשאנו יוצרים לוגו בהתאמה אישית אנחנו למעשה חוקרים את העסק שלכם, המתחרים שלכם ואת קהל היעד שלכם ולכן התוצאה היא מדוייקת יותר ונכונה יותר עבור העסק שלכם. מעוניינים בלוגו בעיצוב אישי? פנו אלינו ונשלח לכם הצעת מחיר.
טיפים חשובים ליצירת לוגו לעסק
מעוניינים לחשוב על הרעיון הכללי של הלוגו שלכם? צוות המעצבים הגרפיים שלנו אסף עבורכם מספר טיפים חשובים שיסייעו לכם ליצור את הלוגו הנכון לעסק שלכם:
- לוגו ייחודי: יכול להיות שהבחנתם בלוגו של מתחרה שלכם וממש אהבתם אותו, או שמצאתם אלמנטים מסויימים באינטרנט שתרצו לשלב עם הלוגו, אך זוהי טעות שיכולה לעלות לכם ביוקר. אם תעתיקו לוגו אחר ממתחרה אתם עלולים להיחשף לתביעות משפטיות ובלי קשר לזה הלוגו שלכם לא יהיה ייחודי ולא ישרת את המטרה שלו. זכרו – לוגו שמתאים למישהו אחד לא מתאים למישהו אחר.
- לוגו בפורמטים הנדרשים: אומנם רוב המעצבים הגרפיים המקצועיים ישלחו לכם את הלוגו בכל הפורמטים הנדרשים, אך בכל מקרה עליכם לוודא שאתם מקבלים את הלוגו בפורמטים הבאים: Vector, JPG, PNG, PDF.
- זיהוי קהל יעד: מיהו קהל היעד של העסק? נשים? גברים? צעירים? מבוגרים? נסו להתאים את עיצוב הלוגו לקהל היעד שלכם כך שאם לצורך הדוגמא קהל היעד של העסק הוא צעירים – ניתן להשתמש בצבעים עזים וצבעוניים. אך לעומת זאת אם קהל היעד של העסק הוא אוכלוסייה מבוגרת – בחרו בלוגו עדין וסטנדרטי שמעביר את המסר בקלות. לא בטוחים במה לבחור? ניתן להתייעץ על כך עם המעצב הגרפי שתבחרו לעבוד איתו.
- לוגו פשוט וקל להבנה: השתדלו להימנע מלוגו בעל הרבה אלמנטים, הרבה צבעים או לוגו מבולגן. לרוב הלוגו שלכם יוצג בצורה קטנה ולכן הלקוח הממוצע צריך להבין את משמעות הלוגו תוך שניה-שניה וחצי מקסימום. במידה והלוגו שלכם יהיה מורכב ומסובך הלקוח שלכם עלול להמשיך למתחרה שלכם.